System ERP w czasie pandemii Covid-19

W czasie pandemii covid-19 wiele firm postanowiło wdrożyć systemy ERP. Zyskali dzięki temu czas oraz obniżyli koszty działania wielu sektorów. Pandemia wywołała nowe pomysły na optymalizowanie systemów klasy ERP. Doskonalenie ich wpłynęło na optymalne funkcjonowanie wielu firm, a międzynarodowe dostawy stały się możliwe do kontrolowania w czasie rzeczywistym.

Pandemia spowodowała wiele zmian w funkcjonowaniu firm. Cała gospodarka przeniosła się na tereny zdalnej pracy. Rok 2020, czyli początek covid-19, był bodźcem dla twórców systemów informatycznego zarządzania ERP, do stworzenia nowych funkcjonalności technologicznych, które sprzyjałyby nowym problemom w sferze zarządzania. Nowe rozwiązania systemów klasy ERP są odpowiedzią na nowe potrzeby rynku. Biznes jest związany z nowymi kierunkami działań klientów, producentów. Wszystkie działa przeniesione do pracy zdalnej miały zadanie utrzymać ciągłość działania firm i przedsiębiorstw.

Szczególnie istotne zmiany były związane z automatyzacją procesów pracy zdalnej. Pandemia dała asumpt do zwiększenia konkurencyjności nad innymi przedsiębiorstwami. Biznes wykorzystujący zarządzanie z systemami klasy ERP, zyskiwał efektywność działania i zarządzania, umożliwiał bardziej elastyczne łańcuchy dostaw oraz ograniczał koszty produkcji, dostawy i zarządzania firmą.
Klienci w pandemii oczekiwali rabatów, lepiej funkcjonujących przepływów finansowych związanych z przelewami online. Systemy ERP zaczęły umożliwiać lepsze zarządzanie pieniędzmi i prowadziły do sprawniejszych wyników finansowych. Wiele firm pod wpływem pandemii zdecydowało się na wdrożenie systemów ERP. Zobaczmy co się zmieniło w Systemach ERP w czasie pandemii Covid-19.

ERP uwzględniło trudną sytuację dostaw na Kanale Sueskim, poprzez wykorzystanie modułu Supply Chain Management, który umożliwia wykazanie opóźnień w portach, przekraczanie terminów dostaw, w czasie rzeczywistym. Logistyka oraz magazynowanie zasobów i produktów stały się możliwe do skorygowania w systemach ERP. Systemy ERP w czasie pandemii Covid-19 umożliwiły wzrost zadowolenia klientów z szybkości informowania ich o faktycznym stanie zamówienia. Jednocześnie zamówienia międzynarodowe przestały być problematyczne.
HR zdecydowało się na wdrożenie systemów ERP ze względu na możliwość robotyzacji procesów. Z czasem dołączyły też sektory controllingu oraz finansów. Dzięki systemom ERP właściciel monitoruje poczynania pracowników, może zdalnie zarządzać marżą i kontrolować przychody. Robotyzacja umożliwiła wielu przedsiębiorstwom przeprowadzać procesy rekrutacji, rozmawiania z klientami czy wydawania towarów, bez pomocy fizycznych pracowników. Systemy ERP w czasie pandemii Covid-19 zwiększyły zadowolenia klientów ze sprawnej pracy nad zamówieniami. A właściciele tych systemów zyskali dużo czasu na automatyzacji wielu procesów.

Systemy ERP brały też udział w coraz większej ilości sprzedaży internetowej. Firmy nagle dostały zastrzyk zamówień związanych ze sprzedażą internetową. Właściciele sklepów internetowych uzyskali możliwość analizy wzorców zachowania się klientów na stronie www czy wyznaczenia trendów sprzedaży. System ERP w czasie pandemii Covid-19 zoptymalizował pracę wielu firm pod względem położenia towaru, rozliczania zamówień czy robienia zestawień sprzedażowych.