Jak zwrócić uwagę odbiorcy w internecie? Model AIDA – przykład zastosowania

Przyciągnięcie uwagi klienta internetowego w dzisiejszych czasach nie jest zbyt łatwym zadaniem. Wynika to z tego, że w internecie jest ogromna konkurencja. Wiele firm chce sprzedać podobne produkty i usługi. Nawet jeśli produkt jest niepowtarzalny (na przykład jest to rękodzieło), to i tak trzeba zrobić wszystko, by przyciągnąć uwagę potencjalnych nabywców. W tym celu nie trzeba wydawać fortuny na reklamę. Sprawdź, dlaczego warto stosować model AIDA — przykład zastosowania.

1. Jak tworzyć treści do internetu, by zainteresował się nimi potencjalny klient?

2. Model AIDA dla wszystkich

Wzbudzenie zainteresowania potencjalnych klientów na dany produkt to rodzaj sztuki, która może być wdrażana za pomocą modelu AIDA. Rozwiązanie to można stosować nie tylko w sprzedaży tradycyjnej. Doskonale sprawdza się w mediach społecznościowych i w content marketingu. Jest to idealne rozwiązanie dla Twojej firmy. AIDA korzystnie działa przy podejmowaniu decyzji zakupowej konsumenta, co oznacza, że jeśli uda się zwrócić uwagę odbiorcy, to prędzej czy później dojdzie do złożenia zamówienia. O tym, jak działa AIDA, przeczytasz na stronie adwords-seo.pl/przyklad-modelu-aida/.

Jak tworzyć treści do internetu, by zainteresował się nimi potencjalny klient?

Treści marketingowe powinny przemawiać do odbiorców językiem podkreślającym najlepsze cechy produktów i usług. Może to być odpowiedź na pytanie, jakie konkretne korzyści przyniesie posiadanie danego produktu lub jakie ten produkt rozwiązuje problemy. Zwrócenie uwagi na produkt lub usługę powinno bazować na zrozumiałym słownictwie. Wstęp musi zachęcać do dalszego czytania.

Współcześnie ludzie mają styczność z całą masą informacji. Nic dziwnego, że do pewnych zagadnień podchodzą wybiórczo. Wiele osób „skanuje” wzrokiem wybrane treści i wychwycą cenne informacje. Potencjalni klienci będą szukać konkretnych informacji. Rozwlekłe treści nie przybliżą klienta do Twojej oferty. Każda treść musi zawierać wezwanie do działania. Call to action sprawia, że wiele osób decyduje się na sprawdzenie oferty i zakup.

Model AIDA dla wszystkich

Zdobycie uwagi klienta może wymagać czasu i działań długofalowych. W przypadku jednorazowej akcji marketingowej można oczywiście zyskać jakieś zainteresowanie, ale po jakimś okresie będzie ono słabnąć. To widać po profilach w mediach społecznościowych lub po statystykach wejść na stronę internetową. Użytkownicy internetu najchętniej sprawdzają najnowsze treści. Jeśli treści są starsze, trafiają na nie, gdy szukają rozwiązania jakiegoś problemu lub chcą zdobyć ważne dla siebie informacje.